Köpvillkor

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart. Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstid

Alla beställningar som inkommer vardagar innan 16.00 skickas samma dag. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så bör du kontakta oss direkt. Leveransdatumet för din beställning framgår i kassan.

Priser

Priserna på ozoneair.com anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms. 

Betalning

Betalning kan erläggas med kontokort utfärdat i Sverige eller genom direktbetalning via internetbank via Swedbank, Handelsbanken, Nordea eller SEB. Som kund kan du även välja betalning mot faktura eller delbetalning/konto. Sådan betalning administreras av Klarna AB som i dessa fall ansvarar för kreditbedömning, avisering och mottagande av betalning. Notera att fordran i dessa fall kommer att överlåtas till Klarna AB och betalning med befriande verkan kan därför bara ske till Klarna AB på det konto som anges på fakturan. Ozoneair förbehåller sig rätten att inte i samtliga fall erbjuda alla betalsätt. Vid betalning via faktura/delbetalning kan en kreditprövning komma att göras.

Personuppgiftslagen

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Nöjd-kund-garanti

Om du av någon anledning inte tycker att Ozoneair har fungerat som du tänkt dig så har du 14 dagars öppet köp, även om produkten har varit använda. Det enda kravet är att produkten returneras i väsentligt oförändrat skick med samtliga tillbehör. 

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Om du vill nyttja din ångerrätt, ska du inom 14 dagar meddela oss det och vidare

Du har rätt att undersöka varan i den utsträckning som krävs för att fastställa varans egenskaper eller funktion. Du kan dock bli skyldig att ersätta Ozoneair för varans värdeminskning om varan har använts eller hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Sådant prisavdrag kan uppgå till varans totala pris.

Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan med avdrag för eventuell extra fraktkostnader eller värdeminskningsavdrag inom 14 dagar från mottagande av meddelande om ångerrätten eller bevis på att produkten är återsänd. Återbetalning sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen. Produkten kan returneras med våra egna retursedlar.

För att meddela att du vill nyttja din ångerrätt och samtidigt beställa våra retursedlar kan du kontakta oss. Vi debiterar 295 kr för en retursedel. Du står för risken för varan vid retur av ångrad vara.

Konsumentverkets ångerblankett: http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Returadress

Ozoneair AB, Handelsvägen 19, 973 45 Luleå.

Reklamation

Du har rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel i varan inom 2 månader anses alltid inom skälig tid. Efter 6 månader måste du bevisa att felet varit där från början eller beror på ett produktionsfel. Du måste lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig.

Vid en godkänd reklamation står vi för alla kostnader inklusive all frakt. Avhjälpandet ska ske inom skälig tid. Avhjälpandet kan ske genom att vi reparerar felet eller byter till en ny och felfri vara.

I det fall du inte är nöjd med vår hantering av reklamationen, kan du vända dig till ARN. Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se, Box 174, SE-101 23 Stockholm

Garantivillkor

Produkterna levereras med 2 års garanti mot fabrikationsfel.

Produkten levereras även med en utökad garanti som gäller 3 år från utgången av den vanliga garantin. Du kan nyttja din utökade garanti genom att returnera en ej fungerande produkt till oss inom garantitiden. Vi debiterar ingen kostnad för material/komponenter utan bara en skälig arbetskostnad för att avhjälpa felet.

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då vissa mindre skillnader kan förekomma.

Företagsinformation

Organisationsnummer: 559134-6480

E-post: kundservice@ozoneair.com