Köpvillkor

Allmänt 
Ozoneair AB med organisationsnummer 559134-6480 säljer produkter via Internet till privatpersoner och företag med organisationsnummer. Vi strävar efter att alltid erbjuda bästa service till alla våra kunder och för att du ska känna dig trygg att handla hos oss finns följande köpvillkorNär du gör en beställning hos oss godkänner du dessa köpvillkor. Du måste vara 18 år eller ha målsmans godkännande vid beställning.

Beställning 
När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och eventuella fraktkostnader. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart. Ring oss på 0771-366 366 så hjälper vi dig.  

Leveranstid 
Normalt lämnar din vara vårt lager inom ett dygn (helgfria vardagar) från det att din order har blivit bekräftadEn spårningslänk via e-post eller sms skickas till dig när din vara skickas från vårt lager. I Sverige använder vi Postnord och Schenker för våra leveranser. Du kan läsa mer om våra leveransalternativ i kassan och se lagerstatus på respektive produkt när du gör din beställning.  

Priser 
Priserna på ozoneair.se anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende vilket fraktalternativ du väljer vid beställning. 

Betalning 
Betalning kan erläggas med kontokort utfärdat i Sverige eller genom direktbetalning via internetbank via Swedbank, Handelsbanken, Nordea eller SEB. Som kund kan du även välja betalning mot faktura eller delbetalning/konto. Sådan betalning administreras av Klarna AB som i dessa fall ansvarar för kreditbedömning, avisering och mottagande av betalning. Notera att fordran i dessa fall kommer att överlåtas till Klarna AB och betalning med befriande verkan kan därför bara ske till Klarna AB på det konto som anges på fakturan. Ozoneair förbehåller sig rätten att inte i samtliga fall erbjuda alla betalsätt. Vid betalning via faktura/delbetalning kan en kreditprövning komma att göras.  

Returer 
Enklast är att kontakta vår kundtjänst på tfn 0771-366366 för att få hjälp oavsett orsak till retur.  

Ångerrätt 

Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt (öppet köp) från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Om du vill nyttja din ångerrätt, ska du inom 14 dagar meddela oss via telefon eller mail, kundservice@ozoneair.com 

Du har rätt att undersöka varan i den utsträckning som krävs för att fastställa varans egenskaper eller funktion. Du kan dock bli skyldig att ersätta Ozoneair för varans värdeminskning om varan har använts eller hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Sådant prisavdrag kan uppgå till varans totala pris. Produkter använda längre än 12 timmar anses ha använts i större utsträckning än nödvändigt för att fastställa dess funktion och egenskaper varför returer på sådana produkter ej godkännes.  

Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan med avdrag för eventuell extra fraktkostnader eller värdeminskningsavdrag. Vi betalar inom 14 dagar från det vi har mottagit den returnerade produkten. Återbetalning sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen. Vid ångerrätt ska produkten vara i säljbart skick och skickas tillbaka i originalkartongen. Du står för risken för varan vid retur av ångrad vara. 

Produkten kan returneras med våra egna retursedlar. Vi debiterar 295 kr för en retursedel.  

För att meddela att du vill nyttja din ångerrätt och samtidigt beställa våra retursedlar kan du kontakta oss på tfn 0771-366 366 eller via mail.   

Här hittar du vårt returformulär, som du gärna får fylla i och skicka in till e-post till kundservice@ozoneair.com eller inkludera i förpackningen vid returen till Ozoneair. 

Du kan också använda dig av Konsumentverkets ångerblanketthttp://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett 

Reklamation 
Du har rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel i varan inom 2 månader anses alltid inom skälig tid. Efter 6 månader måste du bevisa att felet varit där från början eller beror på ett produktionsfel.  

Vid en godkänd reklamation står vi för alla kostnader inklusive all frakt. Avhjälpandet ska ske inom skälig tid. Avhjälpandet kan ske genom att vi reparerar felet eller byter till en ny och felfri vara. 

Se mer information om din rätt som konsument på www.ko.se. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (”ARN”) rekommendationer. I det fall du inte är nöjd med vår hantering av reklamationen, kan du vända dig till ARN. Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, SE-101 23 Stockholm 

Dessa köpvillkor styrs av svensk rätt samt uppfyller Svensk Distanshandels Branschregler samt villkoren som gäller för Trygg e-certifiering. 

Alla reklamationer hanteras enbart via kundtjänst. Kontakta vår kundservice på 0771-366 366 så hjälper vi dig. Vid returer vid reklamation vill vi att du skickar med ett ifyllt returformulär. Formuläret finns att ladda ned här eller så kan vår kundtjänst skicka det till dig.  

Garantivillkor 
Produkterna levereras med 5 års garanti mot fabrikationsfel. Vår garanti påverkar inte de rättigheter du har som konsument enligt konsumentköplagen. Genom vår garanti garanterar vi att varan kommer att vara fri från defekter i material och/ eller tillverkningsfel under en period som inte överstiger 5 år från inköpsdatumet. Eventuella material och/ eller fabrikationsfel kommer att avhjälpas genom reparation eller byte till ny produktÅr 4 och 5 under garantitiden debiterar vi ingen kostnad för material/komponenter utan bara en skälig arbetskostnad för att avhjälpa felet. 

Denna garanti gäller för den ursprungliga ägaren som innehar ett inköpsbevis. Garantin kan inte överlåtas och garantitiden börjar gälla fr.o.m. inköpdatumet 

Ej uthämtade paket 
Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning. 

Tvist 
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. 
Här kan du läsa mer om ARN. Se även EU kommissionens hemsida för alternativ tvistelösning avseende konsumenternas onlineköp, http://ec.europe.eu/odr 

Produktinformation 
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då vissa mindre skillnader kan förekomma.